שרות ותיקונים לדודי חשמל

כשאנחנו מדברים על תיקון דוד חשמלי עם טכנאי של דודי חשמל – האם אנחנו יודעים למה הוא מכוון כשהוא מספר לנו על מה שיש לעשות עם דוד החשמל? האם ברור לנו מדוע נדרש תיקון מסוים לדוד שברשותינו, והאם אנחנו יכולים להבין מה זה אומר כאשר הטכנאי אומר שיש צורך לבצע תיקון דוד חשמל מקצר. מדובר אפוא בשאלות טובות, שניתן להתכונן אליהן כדרך כך שנבין קצת יותר בעולם תיקון דודי חשמל, לרבות נדע בכללי איך בנוי מחירון תיקון דוד חשמל.

היכרות עם מבנה הדוד?

נתחיל עם היכרות קצרה עם חלקי הדוד. גוף החימום בדוד – הוא החלק המחמם את המים. התרמוסטט מסייע לשליטה בטמפרטורה רצויה. על כן, יפסיק את פעולת החימום כאשר המים יגיעו לכדי מידת חומם מסוימת – נניח 65 מעלות.  רכיב נוסף הוא הפלאנג' – אשר יכול להידמות לצלחת עגולה הסוגרת את פתחו של הדוד. אליה מחברים את גוף החימום והתרמוסטט. באם נדמה כי תיקון דוד חשמלי מערב את הפלאנג', יכול מאוד להיות שהכוונה היא לא להחלפת הצלחת בלבד – אלא ממש לגוף החימום, גם כן, כמו גם לתרמוסטט. 

רכיב נוסף – הוא החמם המהיר. למעשה, מדובר במעין שרוול פלסטיק אשר מולבש לו על גוף החימום. באפשרותו לאפשר חימום במהירות גבוהה של מידת מים מועטה. יש שיגידו כי זה חוסך בחשמל אך עלול לקצר את אורך חייו של גוף החימום.

עומס יתר או עניין עם הדוד?

באם רוצים לקבל תיקון דוד חשמלי אפשר קודם כל לבדוק כי התקלה לא נגרמת מעומס יתר. ניתן לבדוק זאת כדרך כיבוי שלל המכשירים האחרים בבית, ואז הפעלה נוספת של הדוד. באם הדבר מוביל להפסקת חשמל – יכול להיות שזה מרמז על בעיה בדוד, ולא בעניין המערב עומס יתר.

באם הדוד פשוט לא מחמם במידה הרצויה והרלוונטית, יכול להיות כי תיקון דוד חשמלי יערב את גוף החימום או התרמוסטט. באם הדוד מקצר – יכול להיות שהעניין עדיין נוגע לגוף החימום או התרמוסטט – ואפילו לנזילת מים. 

החלפת גוף חימום?

יש שיגידו כי אחת התקלות הנפוצות בדודי חשמל היא זאת הקשורה לגוף חימום מקולקל, אולי עקב הצטברות אבנית סביב גוף החימום שבתוך הדוד. זה לא מרוכב במיוחד להחליף את גוף החימום. אין אפילו צורך לפתוח את הדוד עצמו על מנת להחליף את גוף החימום. במקרים מסוימים ניתן פשוט לשלוף את הרכיב הישן ולהשחיל במקומו גוף חימום חדש. יש שימליצו לעשות מעבר לזה וממש לפתוח את הפלאנג' – ולנקות את פנים הדוד מאי אילו שאריות אבנית – ולאחר מכן להחליף לפלאנג' חדש. כאשר בדוודים מסוימים אין אפשרות להחליף רק את גוף החימום לבדו מבלי לערב גם את הפלאנג'.

מחירון תיקון דוד חשמל

תיקון דוד חשמל מחיר יכול לעלות עבור החלפת גוף החימום בלבד סדר גודל של 250-350 ₪, בממוצע. כאשר החלפת הפלאנג' יכולה להרחיב את העלות לכדי 500-800 ₪.

חברת אור הטבע - אנרגיה ירוקה מהטבע. שמחים לייעץ בכל עניין, בעיה ותקלה לכל סוגי דודי החשמל וקולטי השמש של כל החברות.

המוצרים שלנו