טיפים לתחזוקה של דוד שמש

Facebook
Twitter
LinkedIn

טיפים לתחזוקה שוטפת של דוד השמש שלך

מה זה דוד שמש? דוד שמש הוא מוצר לחימום מים המשתמש באנרגיית השמש הנפלטת דרך אור השמש לחימום מים. דודי שמש מגיעים עם פאנלים סולאריים שעוזרים להעביר את קרני השמש למיכל המלא במים חמים, שם מחליף החום עושה את עבודתו. הסיבה שבגללה אנשים רבים עוברים לדודי שמש היא כי זה עוזר להילחם בשינויי האקלים על ידי שימוש במקורות אנרגיה טבעיים לחימום מים. יתרה מכך, עלויות התפעול היומיות להפעלת דוד שמש נמוכות במידה ניכרת מאשר סוגים אחרים של דוד מים המופעלים על ידי מקורות אנרגיה אחרים כגון חשמל או גז. החלק הטוב ביותר הוא שדודי השמש האלה יכולים להיות עמידים למדי אם הם מתחזקים כראוי

טיפים לתחזוקת דודי שמש

ברגע שמתקינים דודי שמש, אנחנו נוטים לשכוח שהוא קיים, בעיקר בגלל שהוא מותקן על הגג, ולא רואים אותו כל כך הרבה. לפיכך, ניתן להבין מדוע רוב האנשים נוטים לשכוח את מחממי המים שלהם. עם זאת, בסופו של יום, דודי שמש הם מכשירים חשמליים, והם זקוקים לתחזוקה שוטפת כדי שימשיך לתפקד כראוי. תחזוקה לקויה יכולה להוביל להידרדרות מהירה יותר ובסופו של דבר יכולה להוביל לנזק. זו הסיבה שאנו ממליצים לכם בחום לשמור באופן קבוע על דוד השמש שלכם. למעשה, תחזוקה של גופי חימום אלו אינה קשה כלל, ולמעשה תועיל לכם בטווח הארוך.

ביצוע תחזוקה שוטפת ותקופתית באופן אידיאלי, דודי מים המופעלים על ידי שמש דורשים תחזוקה מדי שנה. וכדי להבטיח שדודי השמש שלך ימשיכו לתפקד היטב לאורך זמן רב ככל האפשר, יש כמה דברים שאתה צריך כדי לוודא שהם נבדקים כראוי. הנה כמה מהם:

  • בדוק אם יש נזילות בצינורות או במיכלים. ודא שאין נזילות, אחרת זה עלול להשפיע על ביצועי דוד השמש בדוק אם יש קרעים במבודד. אם יש כאלה, תקנו אותם בהקדם האפשרי אם יש חוטים רופפים, יש לתקן אותם כדי למנוע מהם לתלות בדוק כדי לוודא שכל האומים והברגים נמצאים במקומם. אם הם רופפים, הדקו אותם על מיכל האחסון לא יהיו נזילות או סדקים האספנים לא צריכים להיות מאובקים כלל

 

  • נקה את החלק החיצוני של דוד השמש שלך אתה לא צריך תמיד לקרוא לאינסטלטור או טכנאי כדי לנקות את דוד השמש שלך; אתה יכול לעשות את זה בעצמך. למעשה, כדאי להרגל לנקות את דוד השמש באופן קבוע. לפעמים, אבק יכול לשקוע בתנורי החימום שלכם, במיוחד כאשר רוב דודי השמש מותקנים על גגות, שזהו אזור מועד לאבק. במקרים כאלה, כל מה שאתה צריך לעשות הוא להשתמש בריסוס דוד השמש שלך במים, לשפשף אותו היטב עם מי סבון ולשטוף אותו לאחר מכן.

 

  • למנוע קורוזיה ושחיקה מים זורמים מתמשכים עלולים לגרום לקורוזיה במערכות מחממי המים, ולהוביל לתפקוד לא תקין של המחממים שלך. הדרך הטובה ביותר למנוע זאת היא לנקות את התנור כאשר אינו בשימוש ולשמור אותו יבש. זה ימנע קורוזיה ושחיקה של המחמם. שיטה נוספת להתגבר על השחיקה היא לצבוע את האזורים הפגועים לאחר ניקוים כדי למנוע תפקוד לקוי של המחמם.

 

  • שטפו מים מהמיכל מדי שנה כאשר מדובר בתחזוקה של דוד שמש, זהו ללא ספק השלב החשוב ביותר. שטיפת המערכת מדי שנה חשובה שכן היא מסירה לכלוך או אבק שאולי הצטברו במהלך השנה. הרבה אבק ואצות עלולים להצטבר בקולט או במיכל, מה שעלול לגרום לסתימה ולהפריע לתפעול היומיומי של דוד השמש.

אולי יעניין אותך גם

Solar power panel on sky background.
בלוג

טיפים לתחזוקה של דוד שמש

טיפים לתחזוקה שוטפת של דוד השמש שלך מה זה דוד שמש? דוד שמש הוא מוצר לחימום מים המשתמש באנרגיית השמש הנפלטת דרך אור השמש לחימום

קרא עוד »